Verhogen van sporen langs de perrons
Het project Groot Onderhoud Schipholtunnel (GOS) bestaat uit het verhogen van de sporen die langs de perrons liggen van station Schiphol Airport. Volgens de norm, moeten de perrons 76 centimeter boven het niveau van de bovenkant van het spoor liggen. Dit is om de in- en uitstap voor de reizigers makkelijker te maken. Om dit te bereiken, is ervoor gekozen het spoor bij de perrons te verhogen in plaats van de perrons te verlagen. De verhoging komt tot stand door het vervangen van het bestaande blokkenspoor door een nieuw innovatief balkenspoor.
Samen werken aan een beter spoor
Het bouwteam bestaat uit ProRail en aannemerscombinatie StruktonVolkerSchipholtunnel (SVS). Aveco de Bondt voert hierbij de constructieve berekeningen uit die nodig zijn voor het goed aanleggen van de betonnen onderbouwconstructie. Tot de werkzaamheden behoorden:
- Het bepalen van de uitgangspunten
- Het bepalen van de afmetingen
- De wapening in de Voorlopig Ontwerp-fase
- Het integraal afstemmen met de uitvoering en leverancier in de Definitief Ontwerp-fase
- Het controleren van de transportfase
- Het uitvoeren van een tolerantie-analyse
Meer weten over dit project? Vraag het onze experts!
Jos Sinke
Senior Projectmanager Constructies
jsinke@avecodebondt.nl
+31 6 227 58 871